NATURALNE LECZENIE

SÓL HIMALAJSKA MOŻE POMÓC W ZWIĘKSZENIU  ZAWARTOŚCI SUBSTANCJI MINERALNYCH W  ORGANIZMIE ORAZ W JEGO DETOKSYKACJI

Sól jest niezbędnym składnikiem odżywczym, którego nasz organizm wymaga do transportu innych składników odżywczych do i z komórek, regulacji ciśnienia krwi, wymiany jonowej i wielu innych procesów. Niemniej jednak, nie wszystkie sole są takie same. Sól kuchenna, z której usunięto wszystkie inne substancje mineralne z wyjątkiem sodu i chloru, np., nie będzie mieć takiego samego korzystnego wpływu biologicznego na nasz organizm, jak czysta, nierafinowana sól, która oferuje bogactwo substancji mineralnych.

Jedną z najbardziej odżywczych i „pełnych” soli, jaka jest obecnie w sprzedaży, jest sól himalajska – sól, która przez miliony lat formowała się w Himalajach, a która zawiera tak wiele makro- i mikroelementów, że nadają jej one różową barwę. W artykule tym przedstawimy więcej informacji na temat korzyści zdrowotnych, jakie oferuje ta sól oraz tego, w jaki sposób może ona przekształcić nawet najbardziej mdłe posiłki w potężne źródła składników odżywczych.

Dlaczego sól himalajska jest tak cenna?

Bogactwo minerałów – największą zaletą soli himalajskiej jest oczywiście jej duża zawartość substancji mineralnych. Zgodnie z wynikami analizy widmowej, które opublikowano na stronie The Meadow, sól himalajska zawiera 84 substancje mineralne, elektrolity i pierwiastki – oszałamiająca liczba, jeśli uwzględni się fakt, że nauce znanych jest jedynie 118 pierwiastków. Z tego powodu, dodanie nieco większej ilości soli himalajskiej do posiłków, może pomóc wyrównać każdy ewentualny niedobór substancji mineralnych. Co istotne, sól himalajska zawiera jod, magnez, cynk, żelazo i wapń – pięć pierwiastków, z których niedoborem najczęściej zmaga się populacja Stanów Zjednoczonych. Szczególnie poważnym problemem jest powszechny niedobór jodu (za który winą obarcza się głównie postępującą erozję gleby), ponieważ jod odgrywa zasadniczą rolę w czynności tarczycy – gruczołu sterującego metabolizmem. Dodanie trochę większej ilości soli himalajskiej do żywności sprawi, że nie trzeba się już będzie więcej niepokoić niedoborem jodu.

Zawartość sodu
– nie będzie zaskoczeniem, że jednym z pierwiastków najobficiej występujących w soli himalajskiej jest sód. Chociaż zastosowanie sodu w żywności przetworzonej przyniosło mu złą sławę, to prawdziwy, nieprzetworzony sód jest konieczny dla naszego organizmu. Pomaga on regulować objętość krwi a przez to jej ciśnienie, lecz również bierze udział w skurczu mięśniowym, czynności serca i przekaźnictwie nerwowym. Zalecane dzienne spożycie (ang. recommended daily intake, RDI) sodu wynosi 1500–2300 mg dla kobiet i mężczyzn w wieku 9–50 lat; jedna łyżeczka soli himalajskiej zawiera około 400 mg sodu.

Detoksykacja
– chociaż sól himalajska tradycyjnie spożywana jest wraz z pokarmem, to jej ogromna zawartość substancji mineralnych sprawia również, że idealnie nadaje się do detoksykacji od zewnątrz. Na przykład, trudno znaleźć lepszą sól do kąpieli niż sól himalajska; zawarte w tej soli substancje mineralne i aniony z łatwością przenikają przez skórę, dając efekt oczyszczenia i detoksykacji, pozostawiając na wiele godzin wrażenie odmłodzonej skóry i ożywionego umysłu. Podobnie, sól himalajska ma pozytywny wpływ na powietrze. To nie przypadek, że praktycznie wszystkie cenione lampy solne wykonane są z soli himalajskiej a nie z soli kuchennej czy morskiej; jej aniony łączą się z kationami obecnymi w powietrzu, neutralizując je i usuwając z niego zanieczyszczenia.

Porada dotycząca zakupu

Sól himalajską można kupić w sklepach specjalizujących się w sprzedaży zdrowej żywności lub w sklepach internetowych. Jest ona zazwyczaj sprzedawana w postaci drobno- lub gruboziarnistej. Zaleca się drobnoziarnistą sól himalajską, gdyż jej niewielkie, niepozorne kryształki można łatwiej wkomponować do większości posiłków. Kupując sól należy pamiętać o tym, by zwrócić uwagę czy jest ona różowa; kolor ten wskazuje na dużą zawartość substancji mineralnych.

Autor: Michael Ravensthorpe

Źródło: LINK!