NATURALNE LECZENIE

ODDYCHAJ DLA ZDROWIA

W dobie telewizorów i komputerów kiedy ludzie mniej spacerują ważne są dwie rzeczy: oddychanie i odżywianie się.

W chwili kiedy prowadzimy siedzący tryb życia nasze ciało staje się zubożałe psychicznie i fizycznie. Ze względu na brak tlenu i niesystematycznego odżywiania, szczególnie dzisiaj kiedy młodzież zastępuje posiłki tzw. „junk food” (chipsy, prażona kukurydza ... etc.), mamy coraz większy problem z naszą gospodarką tłuszczową.

Sztuka dobrego zdrowia to zdrowy oddech i zdrowa żywność.

Dzisiaj rozważmy oddech

Zdrowy oddech budzi ukryte moce duchowego uzdrowienia. Zdrowy oddech był używany przez duchowych ludzi od stuleci. Jest doskonałym lekarstwem na usuwanie strachu, niepokoju, i innych emocji. Zwiększa aktywność naszego ciała, zdolności umysłowe i rozwój duchowy - jest uzdrawiającą mocą natury.

Aby przywrócić swoją dobrą kondycję musimy dotlenić wszystkie nasze narządy: płuca, serce, wątrobę, jelita, nerki, mózg, a tutaj najważniejszy jest oddech - najlepsze lekarstwo duchowe, poprawi nie tylko naszą kondycję ale będzie leczył ze wszystkich chorób, szczególnie z astmy, nadciśnienia tętniczego, cukrzycy, zaparć, a nawet pomoże w otłuszczaniu ciała. Kto spędza chociaż 10 minut dziennie ćwicząc oddechy nie szuka pomocy lekarza. Zdrowy oddech to nie tylko źródło tlenu, ale i element duchowy ukryty w naturze. Gdy jesteśmy w głębokiej medytacji uzdrawiająca moc oddechu przenika głęboko w nasze wnętrze, porusza umysłem, a nawet sumieniem, oczyszcza energię myśli w naszych umysłach, oczyszcza nas ze stresu i poprawia pamięć. Ciało i duch stają się bardziej świadome.

Obecnie mamy wiele szkół, kursów, głębokich oddechowych medytacji „Pranayama”, ale tutaj należy być ostrożnym i pamiętać; głęboko zaawansowane techniki oddechowe powinny się odbywać przy pomocy doświadczonych terapeutów. W przypadku kiedy w ciele znajduje się choroba, mogą bardziej zaszkodzić, niż pomóc.

Natomiast polecam kilka ćwiczeń oddechowych, bardzo prostych, można je wykonywać indywidualnie, ćwiczyć w domu. Mają na celu utrzymanie prawidłowego oddechu i zdrowia. Zapewniają dobrą kondycję ciału i duchowi. Muszą być przeprowadzane regularnie, a na pewno w krótkim czasie wpłyną korzystnie na nasze fizyczne i psychiczne życie.

1. Ustaw się do ćwiczenia oddechowego w pozycji stojącej z rękami nad głową. Dobrze jeśli możemy ćwiczyć przy otwartym oknie, a nawet na świeżym powietrzu. Nabieraj powietrze nosem cały czas trzymając ręce nad głową, zatrzymaj w sobie strumień nabranego powietrza licząc do trzech: 1,2, 3 ... powoli wydychaj przez usta. Trwaj w tym ćwiczeniu przez 5 minut. Później powoli opuszczaj ręce robiąc skłon na nogach lekko zgiętych w kolanach, przenieś ręce jak najbliżej ziemi i tak pozostań parę sekund. Następnie wyprostuj się.

Z początku to ćwiczenie lekko cię przytłoczy, ponieważ pojawi się dużo tlenu w płucach, sercu i w komórkach krwi. To ćwiczenie doskonale pali tłuszcz i kalorie w ciele fizycznym.

2. Usiądź w najbardziej komfortowej pozycji. Oddychaj: wciągasz powietrze przez nozdrza, powoli i głęboko aż do samych pachwin. Zatrzymujesz strumień powietrza licząc do trzech, 1,2,3 ... i powoli wydychasz przez usta, tutaj zaczynasz wizualizować, że usuwasz z siebie wszystkie obciążające cię emocje i toksyny. Wykonuj następne oddechy i trwaj tak około 3 minut. W tym czasie może się pojawić spontaniczny śmiech, płacz, smutek, strach, złość ... właśnie te emocje opuszczają ciało. To ćwiczenie mocno dotlenia układ nerwowy. Jest pomocne w lękach, depresji, bezsenności. Głęboko przebudza układ nerwowy, pomaga gospodarce hormonalnej niezbędnej do utrzymania dobrego zdrowia i życia bez lęku.

3. W tym ćwiczeniu zwróć przede wszystkim uwagę na serce i żołądek. Złóż własne nozdrza jak przy kichaniu. Ale zanim rozpoczniesz oddechy odmów modlitwę, każdy ma swój sposób modlitwy i każdy powinien chociaż 5 minut dziennie poświęcić czas na regularną modlitwę. Następnie przejdź do oddechów – pamiętaj o nozdrzach, w ten sposób wprowadzasz więcej tlenu do serca, żołądka, jelit, nerek ... oddychaj około 5 minut (podobnie jak wyżej), to ćwiczenie zapewnia dużo siły fizycznej, chroni organizm przed chorobami.

4. Oddychanie ze wspomaganiem muzyki. Usiądź w jakiejkolwiek wygodnej pozycji. Podczas odpoczynku zachowaj swój regularny oddech. Wsłuchaj się w muzykę (medytacyjną, relaksującą). Uważnie i z szacunkiem przepuszczaj każdy dźwięk przez swoje ciało. Powoli ureguluj oddech i nadal słuchaj, co najmniej przez 5 minut wchłaniając muzykę razem z oddechem. Poczuj w sobie, że całe twoje życie jest miłością. Później możesz kontynuować dalej w trybie – szczęście.

Uwierz: to niewinne medytacyjne oddychanie jest WIELKIE, powinno obudzić w tobie ukryte moce uzdrawiania duchowego.

Te ćwiczenia oddechowe wykonane z wiarą dają prawidłowe wyniki i są całkowicie bezpieczne, i można je wykonywać samemu.

2 Feb. 2011

WIESŁAWA