Ego
składa się z dwóch biegunów, z dwóch wartości:
- pozytywnych
- i negatywnych.
Wszystkie pozytywne wartości osłabiają ego i podnoszą w człowieku
uniwersalną miłość.
Wielu pracuje nad sobą aby osiągnąć własne moce.
Ten proces zwany jest samorealizacją.
Praktykujący szukają światowych przyjemności i sławy.
Nie zdają sobie sprawy, że rozwijają się na negatywnym biegunie.
Humam beings doświadcza życia, lubi wyzwania, chełpi się własną
inteligencją, wykształceniem ... i w ten sposób rozwija głęboko
swoje poziomy podświadomości.
Najczęściej nie wie, że wszystkie te akcje oddalają go od
prawdziwego przeznaczenia,
jest tak zwanym Swabhava (natura
każdego człowieka tworzącego Samskaras).
I znana jest też druga natura tak zwana
Dharma
(doświadczenie świata i osiągnięcie
wyzwolenia).
Swabhava czyni człowieka
atrakcyjnego i otwiera zarówno pozytywnie jak i negatywnie.
Każdy człowiek posiada umysł -
Wielki Umysł i każdy z nas dzięki niemu powinien znaleźć
drogę aby dobrze go użyć.
Bardzo dużo ludzi pracuje nad sobą ..., ale wielokrotnie ciągle ich
największym marzeniem jest by zamanifestować samego siebie w jakimś
konkretnym celu.
Realizują własne plany według ziemskich pragnień. W takim przypadku
nie można powiedzieć, że są dostatecznie przygotowani na wyzwolenie
się od Samskaras.
Taka droga nie ma nic wspólnego z prawdziwym rozwojem duchowym.
Dharma znaczy "prawdziwa droga
życia",
która w drodze sprawiedliwości i dobrych uczynków jest jedyną drogą
do Najwyższej Prawdy.
Osiągnięcie uniwersalnej harmoni, równoważy wszystkie elementy:
ziemię, wodę, ogień i powietrze. Człowiek posiada już właściwe
cechy: brak nienawiści, ułudy, współczucie, wiarę.... Dharma
istnieje tylko w teraźniejszości, nie będzie jej w przyszłości.
Tak naprawdę prawo Dharmy znane jest tylko oświeconym.
Wszyscy chcą być szczęśliwi, nikt nie chce cierpieć.
Przeciętny człowiek nie może zrozumieć tych dwóch rzeczy.
Najważniejszą rzeczą dla niego - szczęściem będzie; dom, samochód,
pieniądze, sława, rodzina i dobrzy przyjaciele.
Szczęściem nazywają spełnienie wszystkich pragnień i pozostawanie w
komfortowych warunkach.
Lecz szczęście jest stanem umysłu, a nie zaistniałej sytuacji.
Nie ma nic wspólnego z wyżej wymienionymi czynnikami.
Dharma poprawia ludzkie cechy i rozwija spokój i radość. Wielu
buddyjskich mnichów uczy codziennie, że nieważne są bogactwa lecz
spokojny umysł. Sami żyją w ubóstwie, ale są szczęśliwi.
Droga do Boga otwarta jest dla wszystkich ... lecz niewielu ją
rozpoznaje.
Ludzie czytają książki, praktykują, dyskutują ... a ich umysły toną
w 1000 i więcej różnych zagadnień. Uważają, że przez takie
postępowanie zdobędą wielką mądrość.
Jednak człowiekowi aby wzbił się do Boga nie potrzeba tomów
przeczytanych książek, wielkiej inteligencji i dyplomów ...
najważniejszą rzeczą jest
WIARA.
To przez wiarę rozwinie najwyższe duchowe osiągnięcia.
Wiara wzmacnia i dodaje skrzydeł, czyni niemożliwe możliwym, nie ma
ograniczeń, popycha człowieka w pozytywny biegun i napełnia umysł
pięknymi kolorami.
Dotychczasowe lęki i obawy topią się i znikają. Głęboka wiara pokona
każdą przeszkodę.
Nie jest też prawdą, że leniwy człowiek szybciej osiągnie wyższe
poziomy duchowe.
Aby kroczyć tą drogą potrzebna jest wielka dyscyplina.
Kto chce osiągnąć wyzwolenie nie może siedzieć bezczynnie.
Następną wielką podporą jest
modlitwa ... nawet taka maleńka ..., ale każdego dnia wysłana
ze szczerego serca zdziała cuda.
Przyniesie wspaniałą energię i uczyni, że
"nic stanie się czymś."
Sprirytualny rozwój to: - najcięższa praca w życiu człowieka
...i potężne wyzwanie ...
Ciężko usunąć własne ego, egoizm mieszkający w sercu, który jest
owocem naszej materialnej samorealizacji.
Trudno też znaleźć spokój, szczególnie w dzisiejszym świecie.
Niespokojne ego czyni chaos w umyśle, nie tak łatwo usunąć negatywne
przeszkody: czujemy ból, złość, nienawiść ...
Negatywne emocje zakorzenione głęboko w umyśle nie chcą się poddać.
Kiedy człowiek jest pełen złości znaczy, że uzależnił się mocno od
swojego egoizmu, nie pragnie zmian.
Jednak kto rzetelnie chce rozwinąć wyżej skrzydła powinien uczciwie
zamanifestować siebie.
Musi zredukować wiele rzeczy we własnym życiu.
Nie pomogą wielkie filozofie Wschodu,
nie pomoże żaden Wielki Mistrz za którym kroczymy.
Musimy wiedzieć, że - JA -
posiada dwie formy:
- indywidualną
- i uniwersalną.
Indywidualna
- egoistyczne działania, ziemskie marzenia i ich realizacje ...
Uniwersalna
- wyzbycie się egoizmu, akceptacja ...
Gita mówi:
"Co znaczy
osiągnąć oświecenie?
Opuścić własne życie aby pomagać innym bez własnego interesu."
Vancouver
22 Aug. 2007
WIESŁAWA
|